söndag 15 mars 2009

20,8 km. Det blev den längre varianten i dag. Det kändes skönt. Första rundan för året med riktigt härligt solsken. Fast det hade nästan behövts flytväst på sina ställen. Kompis och jag fick ibland ge oss ut i terrängen för att undvika det värsta.
Nu är det inget annat att göra än att vila mig i form till nästa helg.
Jag ska dessutom på jobbresa, vilket jag inbillar mig passar bra. Förutom i morgon när jag ska åka kan jag ligga lite längre på morgnarna och det är ingen som har med att göra när jag går och lägger mig. På kvällarna kan jag sitta och ha ”vapenvård” bäst jag vill. Fila fötter och smörja in, stretcha mm.
Har bara ett litet problem inför helgen. Och det är hur jag ska komma hem. Det är nog inte lämpligt att jag ens försöker köra bil efter den distansen. Grabben är hemma men han verkar inte så begeistrad att få någon kompis till att köra min bil och hämta mig.Helst vill jag inte att frugan kommer och hämtar. Jag vill bespara henne från att se hur jag ser ut direkt efter målgång. Om hon gör det antar jag att det skulle kunna bli lite restriktioner med att åka på riktigt långa lopp.

Inga kommentarer: