fredag 2 januari 2009

Ett nytt år har börjat med nya löprundor.
I går var jag inte ute på någon runda. Det hade kanske stjälpt mer än det hjälpt. Dels för att det var ju inte precis tidigt i säng på nyårsafton, men också för att det som inmundigades inte var att klassa som löparvänlig kost och dryck. Men det kunde ju också behövas en vilodag.
I dag däremot var jag ute 17-18 km. Solen hade inte masat sig över trädtopparna innan jag gav mig ut. Det var 8-9 minusgrader. Jag var lite tveksam på hur mycket kläder jag skulle ta på, men 3 lager på överkroppen och 2 på benen räckte fint. Dessutom blev det med värmeväxlare. Det gjorde också att kylan inte kändes så. Det är nästan att jag skulle vilja göra samma uppmaning med värmeväxlare som med mössa.
Samma konstaterande som jag gjorde i somras när jag tillfälligt tyckte att det kändes tungt gör jag nu. Om det är tungt att springa, ge inte upp. Dämpa farten, njut av att i alla fall vara ute och jogga. Se på naturen och filosofera.Sedan körde jag in för att se vad Stadium hade på sin rea. Men jag tycker inte att Stadium är något så värst till sportbutik. Jag skulle mera vilja kalla det en fritidsbutik. Och inte heller har de kläder för fullvuxna.

Inga kommentarer: