lördag 27 december 2008

Hemma igen. Jag tog inte med några löparkläder, så det vart ett stress moment mindre. Men jag var ute på några härliga promenader på stranden.
När jag kom hem var det också svar på proverna. Alla prover utom ett var ok. Det var ett muskelenzym prov som visade förhöjt värde. I mailet skriver läkaren att det kan bero på överträning. Men så mycket tycker jag inte att jag tränat. När jag sedan säkte på nätet efter information om det här enzymet stod det, om jag förstod det rätt, att det också kan uppträda om man har problem med leder eller ryggen. Och om det stämmer tror jag närmare att det kan vara orsaken.
Jag var ute en runda mitt på dagen. Bara 9 km. Det var skönt, solen sken och det var några minusgrader. Jag hade inte så stora förväntningar på rundan, speciellt inte efter julens ätande och drickande av diverse goda saker.
Om det nu skulle vara så att jag är övertränad, vad är det då som gäller. Jag kan ju inte lägga av helt. Då vet jag inte om jag kommer igen. Jag kanske ska springa kortare rundor när jag springer? Gå tillbaka några snäpp. Träna lika ofta som tidigare men bara korta ner rundorna.
Om det är någon som har ett bra svar får ni gärna höra av er.

Inga kommentarer: