onsdag 13 augusti 2008

22 + 26 km.
Det är lite stressigt att hinna med en långrunda efter i princip en full dags arbete.
I måndags blev de drygt 22 km, och då gick jag en halv timme tidigare. Men precis när jag skulle ge mig ut öppnade sig himmelens portar. Så jag lade mig på sofflocket och väntade ut det värsta. Men det går det ju inte att göra i Tyskland. Regnar det där är det bara till att försöka hålla humöret uppe och sjunga i regnet.
I går var det gymdags. Tog det lugnt som vanligt och lyfte lite lätta vikter mest.
I dag smet jag också en halv timme tidigare från jobbet. I bilen hem fick jag riktig löplust. Men så har jag också kört mentaluppladdning på jobbet både i går och i dag. Det var ett tag sedan, så det är nog den som gjorde att det kändes så. När jag kom hem bytte jag om snabbt och blandade ihop min specialdryck.
Jag märker att jag är lite mer svårstartad nu än tidigare, men i gengäld verkar det som att när jag sedan kommer igång går det bättre än tidigare. I dag tog det nästan 4 km innan jag var riktigt igång. Men sedan höll jag faktiskt en bra takt hela tiden. Det blev ett snitt på 9 km i timman.
I dag sprang jag dessutom med nya New Balance skor. Jag fick 2 par i vintras, och det ena paret lade jag i frysen för att gummit inte skulle åldras för mycket. I morse tog jag ut skorna så att de skulle få tina i lugn och ro. Det är samma modell som jag haft hela tiden nu i 1,5 år tror jag. Fast jag fick lite ont i fötterna, och ändå hade jag flyttat över inläggen från de gamla skorna till dessa. Alltså inte original inläggen utan det är en annan sort jag använder. Men det ska nog bli bra när de blivit insprugna.

Inga kommentarer: