lördag 16 augusti 2008

21,5 km.
Nytt veckorekord, över 150 km.
Det verkade som om det mycket riktigt var energibrist som gjorde att det var tungt i går. I går på kvällen efter middagen, så dels åt jag ett par mackor extra, åt banan och drack en omgång kolhydratdryck innan jag gick och lade mig. I morse åt jag en ordentlig frukost med massa mackor, och under förmiddagen drack jag mer kolhydratdryck. Till lunch blev det mackor, nytt hembakat bröd, och banan.
Och inte nog med det, jag hade hittat underbar musik på nätet. En kille i USA som gjort om massa 78:or till mp3, flera tusen. Glen Miller, Benny Goodman, Spike Jones och en massa andra mer eller mindre kända titlar. Är ni intresserade finns det här:
http://78records.cdbpdx.com/
Så när jag gav mig av på dagens runda var det med ett leende på läpparna. Jag var förvånad hur bra och vilken ”fart” jag hade. Det var så jag tänkte att jag fick dämpa mig lite annars skulle det ta slut med förskräckelse. Men som alltid sprang jag som det kändes bra till. Efter 2 timmar började det bli lite tyngre. Men nu efter är den euforiska känslan i princip tillbaka.
När jag kom hem skulle jag fixa middag. Och med tanke på att jag behöver massor av energi gjorde jag riktig husmanskost. Det blev potatisplättar med stekt fläsk. Och fettet från fläskstekningen och lite olja blandade jag i potatisröran. Om en liten stund ska jag fylla på med mera mackor och sedan en eller annan banan. I morgon hade jag tänkt kröna helgen med en ordentlig långrunda. Skulle jag behöva gå mot slutet må det vara hänt, men jag vill ha en lång en.

Inga kommentarer: