söndag 30 mars 2008

Jobb, jobb, jobb....

15,5 km.
Ja, det blev inte mer denna vecka. Jobbet söderut tog alla krafter. Det blev en massa övertid, som kulminerade på fredagen med att jag började 7 på morgonen och jobbade till 10 på kvällen. Och sedan i går var jag hos kunden en timma för att sedan köra 600 km hem. Och när jag kör hem efter de här jobben brukar det inte bli så mycket rastande för jag vill bara hem fortast möjligt.
Jag gjorde aldrig i ordning den där väskan som jag nämnde. Hade jag gjort det hade jag bara haft dåligt samvete för att jag inte använt den.
Så i morse med sommartid och allt kändes det hårt att stiga upp och ge sig ut. Det gick inte fort, och jag tog tacksamt emot tillfällena när kompis skulle stanna för att lyfta på benet. Men när jag väl var ute var det ok. Solen sken och det var nästan 10 grader varmt.
Konstigt nog var det inte många ute och sprang. Förra söndagen tyckte jag att jag möte fler. Kanske det hade med sommartiden att göra.
Den kommande veckan hade jag tänkt berätta för mina bröder och min gamla mor om mitt kommande projekt. Jag hade ju redan anmält mig till det innan jag åkte till Vietnam, men tyckte att de fick smälta det äventyret innan jag kom med nästa. Jag tänkte att första april är en bra dag att berätta på.Sedan har jag ju också kvar att berätta om upplösningen på Vietnam. Ska försöka få till det i början på veckan.

Inga kommentarer: