söndag 10 februari 2008

Hanoi 2

Nog aer det kallt haer alltid. Hemma brukar jag sova i bara kallingar naestan hur kallt det aer. I nat sov jag med sidenlaongkalsonger, strumpor och t-shirt samt rummets andra saengs taecke. Tur frugan inte aer med som aer sao frusen av sig. Frukosten intog jag med ytterplagg pao. Jag tror det aer runt 12 grader. I gaor kom solen fram ett tag, och dao maerktes det direkt, i dag har det varit igenmulet.
Jag aer lite raedd foer att jag har lite foer lite klaeder med till loppet. Det blir vael till att springa sig varm, fast pao naetterna vet jag inte hur det blir. Men jag har ju sovsaeck och bivouac. Jag misstaenker att jag inte kommer ur loepparklaederna pao hele loppet.
Det har blivit en hel del kilometer idag. Jag gillar att vandra gata upp och gata ner, men ser mycket dao. Det aer hele tiuden killar pao motorcycklar som vill att man ska aoka med dem, foer att inte tala om cykelriksor. Men gaor man ser man mer. Det haer aer en bra uppladdning till loppet ocksao. Det aer i alla fall sao jag brukar ladda upp.
Har varit och tittat pao en del tempel. Det var massor av folk i dag eftersom det aer soendag. De kommer med gaovor till gudarna. Massor av roekelse, och de laeger pengar i massor. Det ser mycket ut eftersom de bara har sedlar och inga mynt. (Naer jag tog ut pengar pao maskinen tog jag ut 2 miljoner. Haer aer det laett att vara miljonaer)
Jag var och tittade pao en doed gubbe ocksao, Ho Chi Minh. Ett stort maosueum i marmor och sao ligger han daer inne i en kista med glasvaegar.
Har aetit en del gott i dag, i gatuserveringar. Spaenande att prova. I kvaell startade jag med 2 sorters musslor pao ett staelle och sedan gick jag runt efter naogot annat och hamnade pao gatan bredvid hotellet. Foer ca 12:- fick jag en stor skaol nuddlar med groensaker, koett och toffu.
Ibland aer saker billiga och ibland inte, det kan ju vara sao att de skoertar upp en som turist.
Nu hade jag taenkt ta mig en dusch om det finns naogot varmt vatten.

Inga kommentarer: