lördag 8 december 2007

På språng igen... trodde jag.

5,5 ynka km.
I dag har jag stått vid spisen och fött barn höll jag på att säga. Men jag har i princip stått i köket hela dagen. Har bakat. Först blev det mitt matbröd. Sedan gjorde jag saffransbröd. Det blev 2 stora flätor och ca 20 lussekatter.
Efter det gjorde jag en norsk jul-nöt-frukt-kaka. Gjorde dubbel sats för den brukar vara så populär och jag själv är helt såld på nötter och frukt. Jag tänkte komma med receptet på den här sedan. Den ska göras i god tid innan jul för den ska ligga och ”dra” helst minst 3 veckor innan man skär i den. Så det var ju nästan sent jag gjorden den i år. Men den kommer att hålla sig till en bit in i januari.
Just nu håller jag på att avsluta bakningen med 2 st pougno. Det är en sorts bröd från Provence med en massa nötter och torkad frukt. Det är en sorts frukostbröd. Jag har aldrig bakat det tidigare men jag köpte någon sorts apelsinskals-fruktblandning i Turkiet som kunde användas till bakning. Och när jag då bläddrade i diverse recept tyckte jag att det här kunde passa att använda det till.
Och dagens löpning då, ja det blev nästan fiasko. Det var jätte skönt att komma ut och jogga med de nya New Balance skorna. Härlig svikt och stuns i dem. Hade tänkt att ta minst 10 km men strax innan 2,5 km var det som om en kniv stacks in i vänster ben strax under knäet på utsidan. Men så fort jag gick var det borta igen, men varje gång jag gjorde ett försök till löpsteg var det tillbaka. Fattar inte vad det kan vara.
Det här hade jag på 24-timmars också mot slutet.
Det är väl bara att ta det lugnt så går det över. Men det är så förargligt när man vill springa. Kanske får ta till stavgång ett tag för att hålla igång. Får se i morgon hur det är

Inga kommentarer: