lördag 3 november 2007

I brist på sponsorer.

Nu är min blogg utrustad med reklam.
Som löpare på den nivån jag befinner mig är det svårt, praktiskt taget omöjligt att få sponsorer. Visserligen är det reklam, men vem vet om ni kanske klickar er fram til något "matnyttigt".
Och det är ju inte bara löpare på min nivå som har sponsor problem. Vem vill bli förknippad med en genomblött, uttröttad, och i många fall snorig person. Sponsorerna tänker inte på att de ju förknippas med uthållighet och styrka.
Då tycker de ju det är läckrare att ha en snygg tjej i bikini eller så att förknippas med. Men hur mycket uthållighet och styrka de utstrålar är ju svårt att säga.
Inte ens företaget jag jobbar för vill sponsra mig. Deras motto är: "one step ahead". Jag har försökt förklara för dem att det också är mitt mål. :-) Att vara ett steg före alla andra i loppet. Men mellan mål och verklighet är det långt i det här fallet.
Men jag försöker åtminstone vara ett steg föra den sista i loppet.
Lite sponsring har jag fått trotts allt. New Balance har de senaste åren hållit mig med utomordentliga skor. Mer härom senare.
Några firmor har hjälpt mig med material inför större äventyr, och ibland har jag fått lite rabatt när jag köpt någon utrustning.
Klicka på om ni hittar något intressant.

Inga kommentarer: