söndag 19 mars 2017


VO2 max max. I torsdags var jag ju uppe på ett VO2 max på 41. Och det var jag en gång tidigare i höstas. Men då befann jag mig på den toppen bara under 1 dag. Nu har jag haft detta fantastiska värde sedan i torsdags. Alltså hittills 4 dagar. Visst kändes det lite tufft i dag, med packning och allt. Jag kom inte riktigt upp i 8 km på timmen, men att sedan komma hem och se att VO2 max ligger kvar på topp värde gör mig glad. I går kände jag mig också sliten så då bestämde jag mig för att ”ta det lite lugnt” och inte springa. Det blev bara 1:40 stavgång med packning.
Jag har också kommit på hur jag ska ha med mig stavarna. På den nya ryggsäcken finns det egentligen fästen för stavar eller liknande bak på säcken. Men det innebär att för att komma åt dem måsta jag ta av mig ryggsäcken. Och då tror jag inte det blir samma användning av stavarna, bättre är att kunna ta till stavarna precis när som och sedan lika lätt få undan dem när jag känner för att springa eller om de är i vägen. Så jag har tänkt ut ett fäste för stavarna frampå min lilla nya midjeväska. I varje ända av själva väskan, där remmen börjar, har jag satt en typ gummisnodd. Här fäster jag de hopvikta stavarna. Väldigt smart och enkelt. Lätt att komma åt och lätt att ”plocka undan”. Jag hade stavarna här på rundan i dag för att prova.

Inga kommentarer: