fredag 10 februari 2017


Jakten går. Nu är jakten igång efter att hitta så energirika matprodukter och pulver inför Hawaii äventyret. I dag när jag var inne på närmaste ”kvarters” butik och skulle inhandla lite till helgen upptäckte jag att de hade några typ bars till extra pris. Tänkte atyt det kan man ju alltid kolla på. Och det var en angenäm överraskning. Den ena sorten, sesam och tranbär, hade hela 575 kcal per 100 gram. Något av det högsta jag hittat. Och de var billiga dessutom, 5:-. Så det blev en 5 stycken till att börja med. Det gäller att ha varierad kost.

Och här om dagen när jag var på Lidel hittade jag sådana där små runda salami grejor på utförsäljning på grund av kort datum. Men det är ju torkat så datumet spelar mindre roll. De hade en så där 475 kcal. Sådana grejor är goda att ha och tugga på efter dagen löpning på äventyret.

Jag har också sett chokladkakor på XXL, avsedda för friluftsliv, som har väldigt högt energivärde.

Sedan blir det ju också min specialare – olja – att ta med och spetsa diverse grejor med och att dricka som den är. Och där kan man ju riktigt tala om massa energi, 950 kcal per dl.

Inga kommentarer: