onsdag 13 november 2013

Borta med vinden. Jag har rullat igång rätt bra efter maran. Men jag känner att den sitter i benen. Huvudet vill mer än vad benen orkar. I går hade jag trott att jag skulle kunna ta en runda på 18 km, men jag vek av hemåt lite tidigare så det blev totalt 14 km. Kanske inte så stor skillnad men jag kände mig nöjd med dessa 14.

De sista 2 på rundan gjorde jag med ett nytt träningsredskap. Jag har köpt mig en löparfallskärm eller vad det ska kallas på svenska. Jag gjorde ett försök tidigare på min runda med kompis, men det blev inte så bra. Jag sprang inte tillräckligt fort. Skärmen släpade i marken mest. Nu var det i stället i stort sett motvind och då var den utvecklad. Och motstånd blev det. Det här tror jag nog blir väldigt bra träning om jag kan ta några km då och då med sådant motstånd.

Det var ingen bil som tutade på mig, men jag kan föreställa mig vad de som såg mig tänkte.

Den är väldigt lätt at ha med. Den väger nästan inget och den går ner i en liten midjeväska. Det innebär att jag kan ha den knäppt om midjan och när det blir motvind är det bara att ta upp den.

Inga kommentarer: