tisdag 10 mars 2009

Snön fallar och vi med den, nästan. Full snöstorm i dag. Att det aldrig tar slut.
Men jag får väl börja i söndags. Då var det också lätt att falla. Jag hade tänkt ta långa söndagsrundan som vanligt, men insåg rätt snart att det nog inte var läge för det. I stadsskogen där det inte plogats eller sandats var det rena blankisen. Jag trippade fram och hoppades att kompis inte skulle få för sig att dra iväg. Jag tog mig igenom men sedan tänkte jag ut en alternativ runda. Det slutade på bara 22 km. Fast kanske inte så dåligt det heller. Blev faktiskt en runda som jag kan göra fler gånger så har jag mer att växla med.
Hela helgen levde jag gott på att jag igen passerat 100 på en vecka.
I går blev det ett lätt pass på gymet.Och så i dag i full snöstorm. Dags att börja trappa ner. Det var 5-10 cm snö med visst slask och is under på sina ställen. Jag gjorde 10,5 km i ett hyfsat tempo.

Inga kommentarer: