måndag 25 augusti 2008

Så var sista långrundan innan jag åker till Tyskland genomförd. Tack och lov.
I fredags blev det 30 km och det gick hyfsat bra. Jag hade inte sprungit på 2 dagar och trodde att det skulle märkas, men det gjorde det inte. Det var som om jag hade varit ute på en riktig lång runda dagen innan.
I lördags var jag riktigt lat. Jag var ute 7 km med kompis på skogsrunda och efter det kände jag inte för någon mer runda.
I går hade jag tänkt ta ca 30 igen, men jag var rätt slut så jag kortade av mot slutet så det blev ”bara” 27. Men sedan blev det lite aktiviteter till. Vi fick plötsligt gäster, så jag skulle fixa mat. Iväg och handla, plocka grönsaker i trädgården, filea en lax, göra aioli, göra en rabarberpaj. Och sedan var jag lika genomsvettig igen som efter rundan.
Och i dag vågar jag bara inte tänka på löpning. Gör jag det börjar svetten rinna.
De 2 sista veckorna blev det lite km av det. GPS:en registrerar från söndag till lördag. Förr förra veckan blev det 152 km och förra veckan blev det ca 120. Jag har aldrig tidigare haft mer än en vecka åt gången med över 100 km.
Här i veckan ska jag också börja titta på packningen. Det gäller att håla nere vikten men samtidigt få med så mycket kolhydratpulver som det går. Jag tror jag måste satsa att ha det att dricka som måltidsdryck på kvällarna för att få i mig så mycket som möjligt. Och lokalt där nere kanske jag kan köpa nötter varje kväll i byn dit vi kommer. Nötter har ju mycket kcal.
Vi ska ju också ha med sjukvårdsgrejor. Vad ska jag ta med? Plåster och bandage, smärtstillande salvor, liniment….
Det blir nog ett fasligt upp och nedpackande innan jag är färdig.

Inga kommentarer: