måndag 28 april 2014

Käka kilometer. Jag har kommit igång rätt bra efter ökengrejen. Jag har faktiskt gjort ett par rundor på runt 25 och däröver. Det var annars längesedan. I vinter och träningen inför Sahara kom jag bara upp i dryga 20 km. Nu känner jag mig sugen på en mara igen. Här i helgen var det Säter maran. Den är annars en väldigt trevlig dito, en vändpunktare. Men jag tyckte inte att jag var riktigt i full form. Nu har jag sett ut en mara den 18 maj – Riga marathon. Det blir 2 veckors hård träning och sedan återhämtning innan loppet. Jag åker dit redan på torsdag eftermiddag för att få ett par dagar att kollas Riga och att ta det lugnt.

Mottot för loppet är “run with a song”. Men jag tror inte jag orkar springa 42 km och sjunga hela tiden. Skämt åsido, det är så att Riga är kulturhuvudstad i Europa i år och att det tydligen kommer att vara extra mycket underhållning efter banan. Det kan ju bli ett lyft. Loppet är ett 2 varvs lopp med 2 olika varv.

Förra veckan var jag ute på 3 långrundor, och det kändes vid gårdagens runda. Jag var ute i 3.40 men antalet km var inte därefter riktigt. Men det är ju bra att vara ute och träna kroppen att hålla på länge. Den här veckan kommer jag nog ta det lite lugnare för att nästa köra riktigt hårt. Kanske till och med lyckas ta en 30 km runda. Det är ju det att det denna vecka också är sista april och första maj.

Sedan är det också något annat som “stör” träningen. Det är så mycket i trädgården som gärna ska bli gjort nu. I dag fick jag faktiskt lagt all potatis. Jag har 5 olika sorter. Inne är det belamrat med tomatplantor som dras upp. Tror nästan jag har 6-7 sorter.

Inga kommentarer: