söndag 12 augusti 2012

Återhämtningsweekend!!! Jag är ute på jobb igen, är i Sandefjord i Norge. Veckan började med att jag var tvungen att köra ner till Perstorp förra söndagen. Och sedan har det rullat på i veckan med en del övertid och inga krafter kvar till löpning. Men i går. Hotelet har ett frukostbord med allt man kan tänka sig och lite till. I veckan har jag inte haft tid att äta så mycket på morgonen. Men det tog jag igen i går. Sedan var jag uppe på rummet och försökte smälta maten lite. Efter 2 timmar tyckte jag det fick vara nog och bytte om till löparutstyrsel. Solen sken och det var ett fantastiskt väder. Omgivningarna är tämligen kuperade. Men jag var ute och lufsade i ca w2,5 timmar. Åter till hotelet tyckte jag att jag kunde vara värd en öl. Oj vad gott det var. Sedan bar det ner till hotelets gym för 0,5 timmes gympande. Som avslutning på motionerandet blev det 10 minuters simmande. Sedan avslutade jag med att låta mig ”grillas” i ca 1 timme. Sedan upp på rummet och en härlig eftermiddagskopp kaffe med tilltugg. Det här var verkligen behövligt. Och i dag blir det antagligen ett något så när dakapo på dagen.
Förra veckan igen då var jag nere i Simrishamn på lite semester. Länge sedan jag var där på sommaren. Och vädret var tämligen bra och vattnet i havet kunde varit värre. Varje dag var jag ute och joggade en 4-5 km som sedan avslutades med ett dopp i havet och lite solning.
Inte för att jag är speciellt solbränd, men jag tror inte jag varit så brun som nu på flera år.
För ett par veckor sedan köpte jag en ny MP3 spelare som skulle vara vattentät, den innehåller även radiofunktion. Tänkte att det skulle vara roligare och ligga och simma om jag gjorde det till musik. Den här spelaren invigdes i dag. Den är helt fantastisk bra. Själva elektroniken ryms i en plastgrunka på ca 50x20x10 mm. Den har en minneskapacitet på 4 Gb. Det finns inget batteri man kan byta utan det är inbyggt och laddas. Jag var lite nyfiken på hur länge det skulle räcka. Jag lyssnade i ca 5 timmar och det hade inte tagit slut under den tiden. Jag förstår inte hur man får plats med allt det här i den lilla prylen. Och vattentät var den, för den fungerade även efter simturen.
Jag har också tagit ett preliminärt beslut att åka till Costa Rica i slutet av november och vara med på ett lopp. Det finns i 2 discipliner – adventure och extreme. Och naturligtvis är det i så fall Extreme som jag funderar på. Det rör sig ”bara” om etapper på ca 40 km med en total på drygt 190 km. Det värsta är att det är ”lite” backigt, en så där 6000 höjdmeter. Men det här kanske kan bli sporrande för hösten. Mer härom senare.

Inga kommentarer: