söndag 29 augusti 2010

Fullständigt färdig. Ja, nu har jag gjort ett ordentligt weekend pass. I fredags kom jag hem från en kortare jobbresa till Kiruna. Frugan är bortrest så kompis stod och väntade på att jag skulle komma så vi kunde ut på en runda. Vi tog bara den så kallade skogsrundan, lite drygt 7 km. Då kan han också för det mesta springa löst en del och slipper traggla i mitt tempo.

Sedan hade jag också fått leverans i veckan av det som ska hålla oss varma i vinter, pellets. Jag hade beställt 6 pallar, men det var bara 4 pallar levererade. En pall består av 60 säckar på vardera 16 kg, och dessa ska bäras ner i källaren. Jag började på fredagen med att ta ner 1 pall. När jag vaknade på lördagsmorgonen var jag lite mör i armarna.

I går blev det ca 12 km löpning och 1 pall ner i källaren. Och så i dag ökade jag på det ytterligare och avverkade 20 km löpning och tog ner de resterande 2 pallarna i källaren. Men nu känns kroppen också en “aningen” trött.

Inga kommentarer: